برنامه های رواق نور در اولویت فعالیت های کانون فهما باب الحوائج 

برنامه های رواق نور در اولویت فعالیت های کانون فهما باب الحوائج 

تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۴۰۰
ملیحه یونس زاده گفت: فعالیت های قرآنی رواق نور از اولویت برنامه های کانون باب الحوائج است و این کانون در ذیل این رواق، طرح تلاوت نور را برگزار می کند.

«ملیحه یونس زاده» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان، فعالیت های قرآنی رواق نور را از اولویت برنامه های کانون باب الحوائج، برشمرد و گفت: رواق نور از رواق های ۱۲ گانه سومین رویداد ملی فهما است و این کانون در ذیل این رواق، طرح تلاوت نور را برگزار می کند.


مدیر کانون فهمای باب الحوائج رهجرد جیرفت افزود: در راستای اجرای این طرح، هر شب مابین اقامه نماز مغرب و عشاء یک صفحه از قرآن کریم توسط امام جماعت مسجد همراه با تفسیر قرائت می شود.


وی بیان کرد: یکی دیگر از برنامه های قرآنی این کانون، برگزاری جلسات سنتی قرآن کریم است که تا پیش از این در منازل برگزار می شد و اما تصمیم داریم از این پس در مسجد این جلسات را برگزار کنیم.


یونس زاده ابراز کرد: علاوه بر این نیز دوره های آموزش قرآن کریم شامل روخوانی، روانخوانی و حفظ قرآن کریم در حال برگزاری است.


مدیر کانون فهمای باب الحوائج رهجرد جیرفت ادامه داد: اجرای فعالیت های قرآنی ضمن جذب نوجوانان و جوانان به مسجد، زمینه آشنایی و انس بیشتر قرآن آموزان با قرآن کریم را فراهم کرده است.


وی اظهار کرد: جشنواره قرآنی مدها متان یکی دیگر از برنامه های رواق نور است و فعالان قرآنی کانون فهمای باب الحوائج نیز برای شرکت در این جشنواره، ثبت نام کرده اند.


یونس زاده اضافه کرد: بچه های مسجد قرار است در رشته های حفظ جزء ۳۰، مفاهیم، اذان و صحت قرائت نماز شرکت کنند.


مدیر کانون فهمای باب الحوائج رهجرد جیرفت عنوان کرد: یکی دیگر از برنامه های این کانون در فهما ۱۴۰۰، اجرای طرح شنبه های کتاب است که هر هفته یک جلد کتاب با موضوعات مختلف به ویژه دین و مذهب به نمازگزاران معرفی می شود.


وی بیان کرد: طرح سه شنبه های تکریم نیز هر هفته با تجلیل از یک نوجوان ورزشی، قرآنی و فعال مسجدی برگزار می‌شود.


یونس زاده ابراز کرد: کلاس های آموزش زبان انگلیسی و ورزشی از دیگر برنامه های کانون است که در حال برگزاری است.


مدیر کانون فهمای باب الحوائج رهجرد جیرفت ادامه داد: علاوه بر این نیز دوره های آموزش پته دوزی، قلاب بافی و گلسازی ویژه بانوان نیز برگزار می شود.


وی اظهار کرد: همچنین دوره های آموزش مهارت های فنی همچون برق کشی ساختمان ویژه پسران نیز در حال برگزاری است تا ضمن یادگیری و مهارت آموزی، زمینه اشتغال آنها فراهم شود.


یونس زاده در خاتمه تاکید کرد: هدف اصلی کانون فهمای باب الحوائج از انجام فعالیت های قرآنی، فرهنگی، هنری و آموزشی جذب نوجوانان و جوانان به مسجد است.

پایان پیام/ 586